ח"כ אייכלר: "נתניהו יודע, זה או אנחנו או הרפורמים"

"נתניהו מבין כעת שהוא צריך להחליט - אם הוא רוצה אותנו או את הרפורמים, אבל הוא ילך איתנו הוא נפל במלכודת שהוא לא רצה"
דוד לזר No Comments on ח"כ אייכלר: "נתניהו יודע, זה או אנחנו או הרפורמים"

המפלגות החרדיות מאיימות • ח"כ אייכלר אמר ב'קול חי' כי "יש אחיתופלים שאמרו לנתניהו ש'לחרדים יש מה להפסיד ואין לך מה לחשוש מהאיומים שלהם', אני מבהיר – שלנתניהו יש הרבה יותר מה להפסיד מאשר לנו"

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"נתניהו מבין כעת שהוא צריך להחליט - אם הוא רוצה אותנו או את הרפורמים, אבל הוא ילך איתנו הוא נפל במלכודת שהוא לא רצה"
10:04
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on אלוף במיל' זיו: "המזח הוא הישג אסטרטגי לחמאס"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ ישראל אייכלר מ'יהדות התורה' שיגר היום (שני) אחר הצהרים מסר ברור וחד לראש הממשלה בנימין נתניהו, "ממשלה שתלך עם הרפורמים – לא תקבל את התמיכה של המפלגות החרדיות. אם הממשלה רוצה ללכת עם הרפורמים היא לא תוכל ללכת איתנו", אמר אייכלר מעל דוכן הכנסת.

הסערה באה סביב חוק המקוואות של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שבא לעקוף את קביעת בג"צ שקבע כי הרפורמים רשאים לעשות שימוש במקוואות שהיו בסמכות הרבנות הראשית – עבור גיורים.

הערב הרחיב ח"כ אייכלר ב'מהדורה המרכזית' עם בצלאל קאהן ב'קול חי' ואמר כי "הרפורמים מאוד ישמחו אם חוק המקוואות לא יעבור ביום רביעי והמועצת תורה לנו לפרוש מהקואליציה, זה יהיה להם פרס גדול".

לדבריו, "גדולי התורה אמרו לנו דווקא להעמיק את הקשר עם הממשלה בחוקים נגד הרפורמים, אמנם היו כאלו אחיתופלים שאמרו לנתניהו ש'לחרדים יש מה להפסיד ואין לך מה לחשוש מהאיומים שלהם', לנתניהו יש הרבה יותר מה להפסיד מאשר לנו", אמר אייכלר נחרצות.

האם שוחחתם עם נתניהו באופן ישיר? "ליצמן ודרעי דיברו עם נתניהו ואף הוא תומך בהעברת חוק המקוואות, ואני מקווה שלא יבואו כאלו ויקררו אותו, ביום רביעי יהיה המבחן. יהיה ברור וחד משמעי שהמקוואות ינוהלו אך ורק על פי ההלכה ומי שממונה על זה – הוא רק הרבנות", אמר אייכלר והוסיף כי "זה רק התחלה, הרי הרפורמים רוצים רק לפרוץ פרצות בקדשי ישראל".

על דברי מועצת גדולי התורה אמר אייכלר כי "אנחנו קיבלנו מכתב רשמי מהרב מרדכי שטרן מזכיר המועצת לפני שבועיים, ושם נכתב כי אין לשתף פעולה עם ממשלה שמכירה ברפורמים כזרם ביהדות, אנחנו מקווים כמו שבן גוריו ואחריו ברק ידעו שאסור לאפשר התערבות נגד ההלכה של הרפורמים – כך יהיה עם נתניהו".

"נתניהו מבין כעת שהוא צריך להחליט – אם הוא רוצה אותנו או את הרפורמים, אבל הוא ילך איתנו, הוא נפל במלכודת שהוא לא רצה", אמר אייכלר הערב ב'קול חי'.

"הרפורמים שולטים פה 25 שנים, על ידי שוחד חוקי, הם מזמינים את השופטים לסיורי קהילות בעולם ומוכרים את הספרים שלהם,  ואת כל זה החרדים לא עשו –  ולכן הם כעת קוצרים את הפירות שהם השקיעו בכל השנים האחרונות".

"ביום רביעי – אני מניח שהחוק יעבור בקריאה טרומית ותהיה אמירה ברורה נגד הרפורמים, הרי הניצחון היחד שלהם הוא ההכרה של המדינה בהם, ובחוק המקוואות נבהיר גם לבג"ץ שבמדינת ישראל מה שנוגע לדת ישראל – אנחנו הולכים רק אחר ההלכה היהודית".



0 תגובות